Додаткові відомості
Освіта
1992 р. – закінчила школу №210 м. Києва (філологічний педклас, «срібна медаль»).1992-1997 рр. – студентка УДПУ ім. М.П. Драгоманова, спеціальність «Географія та біологія», диплом спеціаліста з відзнакою (АКІ №97004212).
1997-2000 рр. – аспірантка НПУ ім. М.П. Драгоманова (13.00.02. теорія і методика навчання біології)
2004-2005 рр. навчання у Центральному інституті післядипломної педагогічної освіти (друга вища освіта за спеціальністю „Психологія”, кваліфікація магістра психології, викладач психології, диплом з відзнакою (КВ №27561208).
Перелік місць роботи
На постійній роботі в НПУ імені М.П.Драгоманова кафедра теорії та методики навчання природничо-географічних дисциплін з 2000 року, на посаді доцента кафедри - з 2005 року.З 1997 по 2002 рік працювала (за сумісництвом) вчителем географії та біології у 5-11 класах гімназії №143 м. Києва. Учні неодноразово ставали переможцями районних та міських олімпіад.
З 2005 року доцент кафедри педагогіки та психології НПУ імені М.П.Драгоманова (за суміщенням).
На замовлення Головного управління освіти і науки м. Києва брала участь у розробці наукових тем «Викладання етики у ЗОНЗ м. Києва» та «Узгодження ринку освітніх послуг та ринку праці в м. Києві».
Незалежний експерт рукописів підручників (на договірній основі).
Науковий редактор (на договірній основі) видавництв "Генеза", "Планета книжок", "Школяр"
Теми дисертацій (захищених)
"Диференціація навчання в профільних класах біологічного спрямування". Громадська активність
Вчений секретар Громадської організації "Українська академія акмеології" Науково-дослідна та міжнародна діяльність
Індекс цитування у НМБ Scopus (за афільованими публікаціями)
Індекси цитування публікацій, афільованих до облікового запису Borys Grinchenko Kyiv Metropolitan University
| К-сть публікацій | К-сть цитувань | h-index в Scopus | Дата оновлення | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 1 | 1 | 2025.10.27 06:04:54 | Перейти до Scopus link |
Індекси цитування Google Академії
| | Цитування | h-індекс | i10-індекс | Дата оновлення | ||
|---|---|---|---|---|---|---|
| За весь період | 142 | 8 | 7 | 2025.10.28 10:16:04 | Перейти на сторінку link | |
| За останні 5 років | 74 | 6 | 3 |
Індекс цитування в Research Gate (1)
| ID | Підрозділ | Кафедра/НДЛ/НМЦ/ЦК | Research Interest Score | h-індекс (без самоцитування) | Рік | Покликання |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 378 | Факультет журналістики | Кафедра журналістики та нових медіа | 13.80000 | 1 | 2024 | https://www.researchgate.net/profile/Yana_Fruktova |
Конференції (23)
| ID | Назва | Тема доповіді | Місце проведення | Документ, що засвідчує | Дата проведення |
|---|---|---|---|---|---|
| 6019 | Професійна діяльність педагога у добу парадигмальних змін | Інформаційно-цифрова компетентність вчителя: європейські практика, українські реалії | Університет Грінченка |
|
|
| 6016 | Медіазнавчі студії в європейському діалозі: освітній та науковий дискурси | СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ МЕДІАОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ КРАЇН ЄВРОПИ ТА УКРАЇНСЬКІ РЕАЛІЇ | Київ | document.pdf | |
| 6017 | Забезпечення якості вищої освіти у країнах Європейського Союзу» | Медіацентри країн Європи | Університет Грінченка | document.pdf | |
| 4869 | Сучасні стратегії педагогічної освіти в контексті розбудови суспільства сталого розвитку та євроінтеграції | Медіаосвітній компонент професійної підготовки педагогів: аналіз сучасної теорії та практики | Київ |
|
|
| 4872 | Освітологія-2019. Забезпечення якості вищої освіти в університеті: рух до України до Європейського союзу | Якість неформальної медіаосвіти | Київ |
|
|
| 2564 | Соціальні комунікації в інтернеткультурному просторі | 1 | Київський університет імені Бориса Грінченка | document.pdf | |
| 2563 | Сучасні стратегії педагогічної освіти в контексті розбудови суспільства сталого розвитку та концепції новії української школи | Педагогічна освіта фахівців з журналістики як передумова реалізації виховного потенціалу медіа-сфери у сучасному глобалізованому світі | Київський університет імені Бориса Грінченка | document.pdf | |
| 2565 | Міждисциплінарні дослідження масової комунікації: проблеми та перспективи | Медіапсихологія як сучасна галузь дослуджень масової комунікації: проблеми та перспективи розвитку | Київський університет імені Бориса Грінченка | document.pdf | |
| 1342 | Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору | Технологічний аспект професійної підготовки фахівців медіасфери | Київ |
|
|
| 1339 | Перспективні напрямки дослідження українського медійного контенту: фундаментальні та прикладні аспекти | Гендерний компонент професійної педагогічної підготовки журналістів | Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Інститут журналістики |
|
|
| 1341 | Літературний процес: становлення ідентичностей | Сучасний медіа-дискурс як матриця ідентичності | Київський університет імені Бориса Грінченка |
|
|
| 1340 | Акмеологічні засади іноваційного розвитку закладу освіти | Медіа-освіта як сучасний феномен: критичний аналфіз теорії і практики | Київ |
|
|
| 1338 | Турбулентность международных отношений и медиа | Внешний имидж Украины через призму зарубежных СМИ | Минск | document.pdf | |
| 829 | 'Комунікаційні стратегії сучасної школи' | Педагогічна складова професійної підготовки фахівців медіасфери | м. Київ |
|
|
| 826 | Освіта для сталого розвитку: міжконтинентальний діалог інтелектуалів | Толерантність як основа психограми фахівців з журналістики | Київський університет імені Бориса Грінченка |
|
|
| 825 | Журналістыка - 2015. Стан, праблемы і перспектывы. | Проектирование образовательных программ профессиональной подготовки журналистов на основе компетенстностного подхода | Беларускі дзяржауны універсітэт. Інстытут журналістыкі |
|
|
| 827 | Ставлення та розвиток акмеології: теоретичні та прикладні аспекти | Мас-медіа як фактор формування акме-особистості інформаційного суспільства | Житомирський державний університет імені Івана Франка |
|
|
| 828 | Літературний процес: на перехресті глобалізаційних викликів | Теоретико-методологічні засади окреслення змісту загально-професійних компетенцій фахівців з журналістики та інформації | Київський університет імені Бориса Грінченка |
|
|
| 821 | Соціальні комунікації в інтеркультурному просторі: міжконтинентальний діалог інтелектуалів | Смисл як базовий конструкт соціальної комунікації: теоретико-методологічний аспект | Київський університет імені Бориса Грінченка |
|
|
| 820 | Соціалізація і ресоналізація особістості в умовах сучасного суспільства | Роль засобів масової інформації у транслюванні соціальних смислів у сучасному комунікаційному просторі | Національний університет імені Тараса Шевченка |
|
|
| 824 | П'яті сіверянські соціально-психологічні читання | Самопізнання як базовий конструкт формування професійної компетенції фахівців з журналістики та інформації | Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка |
|
|
| 819 | «ОСВIТНIЙ МЕНЕДЖМЕНТ: ЕФЕКТИВНI ПРАКТИКИ» | КОМУНІКАЦІЯ ЯК ДЕСКРИПТОР НАЦІОНАЛЬНОЇ РАМКИ КВАЛІФІКАЦІЙ | International University College (Bulgaria) |
|
|
| 4871 | Розвиток життєвої компетентності особистості в умовах освітніх трансформацій: виховний, психологічний, інклюзивний виміри | Медіакомпетентність сучасних педагогів | м. Херсон |
|
Монографії (колективні) (6)
| ID | Назва | Рік |
|---|---|---|
| 43699 | Інформаційно-комунікаційна безпека: сучасні тренди | |
| 31997 | Професійна медіаосвіта педагогів провідних країн Європи": історія та сьогодення | |
| 33418 | Роль медіа у формуванні ідентичностей сучасної молоді: теоретико-методологічний та практичний аспекти | |
| 27937 | Фундаментальна акмеологія – наука ХХІ століття | |
| 17069 | Сучасні акмеологічні дослідження: теоретико-методологічні та прикладні аспекти | |
| 11709 | Соціально-комунікаційна компетентність педагога: теоретико-методологічний та практичний аспекти |
Статті у виданнях, що входять до наукометричних баз даних (окрім Scopus, WOS) (7)
| ID | Назва | Рік |
|---|---|---|
| 50384 | Assessment of public trust in the media under martial law | |
| 34080 | Non-formal education of educators in media centers of leading european countries: educational and methodological aspect | |
| 14537 | The psychological component of the professional training of journalists: theoretical and practical aspects | |
| 14536 | Fundamentality of curriculums content in the professional training journalists while obtaining the “Bachelor’s” degree on the basis of competence approach | |
| 14538 | JOURNALISTS CROSS-CULTURAL COMPETENCE AS A GENERAL PROFESSIONAL ONE: THE THEORETICAL ASPECT OF THE PROBLEM | |
| 11709 | Соціально-комунікаційна компетентність педагога: теоретико-методологічний та практичний аспекти | |
| 5131 | Сучасні теорії розуміння як складові змісту професійної підготовки фахівців з журналістики та інформації |
Фахові видання, що затверджені МОН (14)
| ID | Назва | Рік |
|---|---|---|
| 34080 | Non-formal education of educators in media centers of leading european countries: educational and methodological aspect | |
| 34320 | Медіатизація в розрізі професійного становлення майбутніх фахівців медіасфери: аналітико-прогностичний аспект | |
| 18774 | «Медіаосвіта» як дисципліна нормативного циклу професійної підготовки журналістів: теоретичний та практичний аспекти | |
| 11302 | Технологічний аспект професійної підготовки фахівців медіасфери | |
| 11563 | Мас-медіа як фактор формування акме-особистості інформаційного суспільства | |
| 11295 | До проблеми відбору змісту професійної підготовки фахівців з журналістики та інформації: теоретико-методологічний та практичний аспекти | |
| 11482 | Професійна компетентність фахівців з журналістики та інформації: соціокомунікаційний аспект | |
| 8753 | До проблеми проектування змісту професійної підготовки майбутніх вчителів біології: теоретико-методологічний та практичний аспекти | |
| 7550 | Комунікація як дескриптор національної рамки кваліфікацій: теоретико-методологічний та практичний аспекти проблеми | |
| 5128 | Самопізнання як базовий конструкт формування професійної компетентності фахівців з журналістики та інформації | |
| 5131 | Сучасні теорії розуміння як складові змісту професійної підготовки фахівців з журналістики та інформації | |
| 5127 | До проблем фундаменталізації змісту педагогічної освіти | |
| 845 | Problems of the Formation of Students Geographic Picture of the World: Theoretical and Practical Aspects | |
| 1080 | |
Статті у періодичних наукових виданнях Університету, які не включені до затвердженого Переліку МОН України (не входять до категорії Б) (1)
| ID | Назва | Рік |
|---|---|---|
| 34319 | Аудіовізуальний контент: до питання ризиків впливу сучасних медіа. Інтегровані комунікації |
Індексування публікацій у Scopus, WoS (1)
| ID | Назва статті | Покликання | Дата індексації |
|---|---|---|---|
| 370 | Assessment of public trust in the media under martial law | https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/50384/ | 2025 |
Реєстр наукових публікацій (2)
| ID | Назва статті | Тип видання | Покликання | Рік випуску |
|---|---|---|---|---|
| 219 | Аудіовізуальний контент: до питання ризиків впливу сучасних медіа | наукове | http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/34319/ | 2020 |
| 208 | Роль медіа у формуванні ідентичностей сучасної молоді: теоретико-методологічний та практичний аспекти | монографія | http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/33418/ | 2020 |
Рамкові міжнародні науково-дослідні проєкти (1)
| ID | Назва програми | Номер проєкту | Організація грант-холдер | Назва проєкту | Період реалізації | Роль учасника | Додано |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 62 | Малі гранти | 21720008 | Вишеградський фонд | Компетенції викладача вищої школи в добу змін | 01.01.2018 – 31.12.2018 р. | Координатор проекту |
Заявки на колективні гранти (3)
| ID | Назва проєкту | Грантодавач | Вид гранту | Документ, що засвідчує | Рік |
|---|---|---|---|---|---|
| 900 | EU-Talk: Innovative Communications for European Space (EUTalk) | Erasmus+ Jean Monnet | Коллективний | - | 2025 |
| 590 | Media Education Without Borders: European Studies | Програма імені Жана Моне | Коллективний | - | 2021 |
| 427 | Implementation of European Practices of Information Audiovisual Content in the Ukrainian Media Area | Програма імені Жана Моне | Коллективний | - | 2020 |
Завершені наукові дослідження (3)
| ID | Назва дослідження | Тип дослідження | Дата презентації результатів | Покликання |
|---|---|---|---|---|
| 417 | Медіазнавчі студії в науковому та освітньому дискурсах | Повноцінне дослідження | 26.12.2024 00:00 | https://fj.kubg.edu.ua/informatsiya/naukovtsiam/naukova-tema-instytutu-kafedr.html |
| 351 | Медіазнавчі студії в науковому та освітньому дискурсах | Етап дослідження | 27.12.2023 00:00 | |
| 230 | Неформальна медіаосвіта в Україні та країнах ЄС | Етап дослідження | 23.12.2021 00:00 | https://ij.kubg.edu.ua/informatsiya/naukovtsiam/konferentsii/naukova-tema-instytutu-kafedr.html |
Професійний розвиток
Підвищення кваліфікації (18)
| ID | Назва модулю | Тип модулю | Документ, що засвідчує | Дата видачі довідки / сертифікату |
|---|---|---|---|---|
| 11783 | LMS Moodle як засіб реалізації диференційованого навчання | Цифровий модуль |
|
27.03.2025 00:00 |
| 8907 | Цифровий модуль | Інший модуль | nakaz_819_20.12.2023.pdf | 20.12.2023 00:00 |
| 7863 | Фаховий модуль (стажування) | Фаховий модуль (в Україні) |
|
27.06.2023 00:00 |
| 5445 | модуль ІКТ(ЕНК) | Інший модуль | nakaz_385_04.06.21.pdf | 04.06.2021 00:00 |
| 4875 | інше | Інший модуль |
|
24.07.2020 00:00 |
| 4858 | ІКТ(енк) | Інший модуль | Наказ 821 від 31.12.2020.pdf | 31.12.2020 00:00 |
| 3586 | Фаховий модуль (стажування) | Фаховий модуль (за кордоном) | 1 (2).pdf | 09.07.2019 00:00 |
| 3329 | ІКТ | Інший модуль | наказ № 605 - ЕНК.pdf | 20.09.2019 00:00 |
| 2847 | Інше | Інший модуль |
|
21.04.2018 00:00 |
| 2657 | Інше | Інший модуль |
|
04.04.2018 00:00 |
| 2204 | Фаховий модуль (стажування) | Фаховий модуль (в Україні) |
|
11.05.2018 00:00 |
| 1968 | Інше | - |
|
24.05.2016 00:00 |
| 1967 | Інше | - |
|
30.06.2017 00:00 |
| 1966 | Інше | - |
|
01.04.2015 00:00 |
| 1245 | Дидактичний модуль | - |
|
23.06.2015 00:00 |
| 956 | Модуль з ІКТ | - | sert_kurs_08_04_15.pdf | 08.04.2015 00:00 |
| 649 | Фаховий модуль (стажування) | - |
|
26.01.2017 00:00 |
| 403 | Лідерський модуль | - |
|
20.04.2016 00:00 |
Керівництво науковим гуртком (2)
| ID | Назва наукового гуртка | Період роботи гуртка | Кількість осіб | Рівень презентації діяльності | Дата презентації |
|---|---|---|---|---|---|
| 117 | Міжнародна журналістика | упродовж 2017 року (1 раз на місяць) | 8 | Не зазначено | 10.03.2017 00:00 |
| 11 | Міжнародна журналістика | Упродовж 2016 року (1 раз на місяць) | 20 | Не зазначено | 12.04.2016 00:00 |
Викладацька діяльність
Сертифіковані ЕНК (6)
| ID | ЕНК | Інститут \ факультет | ОКР | Форма навчання | Рік сертифікації | Номер наказу | Дата наказу | Термін пролонгації |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2219 | Соціологія та психологія медіа (1 курс, 1р ВО, МЕД, очна) | Факультет журналістики | Бакалавр | Очна (Денна) | 2025 | 438 | 30.06.2025 03:00 | – |
| 1051 | Соціологія та психологія управління медіа (2-3 курс, ЖУР, заочна) | Інститут журналістики | Бакалавр | Заочна | 2021 | 385 | 04.06.2021 03:00 | − |
| 904 | Психологія соціальних медіа (5 курс, ЖУР, денна) | Інститут журналістики | Магістр | Очна (Денна) | 2020 | 821 | 31.12.2020 02:00 | − |
| 534 | Соціологія та психологія управління медіа (2 курс, ЖУР, денна) | Інститут журналістики | Бакалавр | Очна (Денна) | 2019 | 605 | 20.09.2019 03:00 | |
| 142 | Методика викладання у ВНЗ (6 курс) | Педагогічний інститут | Магістр | Очна (Денна) | 2015 | 168 | 08.04.2015 00:00 | |
| 57 | Педагогіка загальна (2 курс) | Педагогічний інститут | Бакалавр | Очна (Денна) | 2013 | 648 | 16.12.2013 00:00 |
Використання ЕНК (10)
| ID | Інститут \ факультет | ЕНК | ОКР | Форма навчання | Оцінка активності | Оцінка студентів | Оцінка за авторство | Дата оцінювання |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 11935 | Інститут журналістики | Психологія соціальних медіа (5 курс, ЖУР, денна) | Магістр | Очна (Денна) | 8 | не враховується | не враховується | 31.12.2021 02:00 |
| 10862 | Інститут журналістики | Соціологія та психологія медіа (2 курс, МЖур, денна) | Бакалавр | Очна (Денна) | 10 | не враховується | не враховується | 30.11.2021 02:00 |
| 10762 | Інститут журналістики | Медіаграмотність (2 курс, КВД, денна) | Бакалавр | Очна (Денна) | 10 | не враховується | не враховується | 30.11.2021 02:00 |
| 10254 | Інститут журналістики | Соціологія та психологія управління медіа (2-3 курс, ЖУР, заочна) | Бакалавр | Заочна | 10 | не враховується | 10 | 30.11.2021 02:00 |
| 10011 | Інститут журналістики | Основи ведення перемовин та комунікативні технології (5 курс, МК, заочна) | Магістр | Заочна | 10 | не враховується | не враховується | 30.11.2021 02:00 |
| 9487 | Інститут журналістики | Соціологія та психологія управління медіа (2 курс, ЖУР, денна) | Бакалавр | Очна (Денна) | 10 | не враховується | не враховується | 30.11.2021 02:00 |
| 8862 | Інститут журналістики | Психологія та соціологія МК (5 курс, МК, заочна) | Магістр | Заочна | 6 | 5 | не враховується | 31.12.2020 00:00 |
| 8515 | Інститут журналістики | Медіаграмотність (2 курс, КВД, денна) | Бакалавр | Очна (Денна) | 9 | 5 | не враховується | 31.12.2020 02:00 |
| 8334 | Інститут журналістики | Психологія соціальних медіа (5 курс, ЖУР, денна) | Магістр | Очна (Денна) | 9 | 5 | 10 | 10.12.2020 00:00 |
| 7096 | Інститут журналістики | Соціологія та психологія управління медіа: Медіапсихологія (2 курс, ЖУР, денна) | Бакалавр | Очна (Денна) | 8 | 5 | не враховується | 10.12.2020 00:00 |
Рейтинг викладачів серед студентів (9)
| ID | Інститут \ факультет | Оцінка студентів | Дата оцінювання |
|---|---|---|---|
| 7075 | Кафедра журналістики та нових медіа | 4,16 | 31.12.2024 00:00 |
| 6210 | Кафедра журналістики та нових медіа | 4,85 | 30.12.2023 00:00 |
| 5317 | Кафедра журналістики та нових медіа | 4,53 | 30.12.2022 00:00 |
| 5030 | Кафедра журналістики та нових медіа | 4,94 | 28.12.2021 00:00 |
| 4121 | Кафедра журналістики та нових медіа | 4,86 | 28.12.2020 00:00 |
| 3197 | Кафедра журналістики та нових медіа | 4,68 | 28.12.2019 00:00 |
| 2339 | Кафедра журналістики та нових медіа | 4,65 | 27.12.2018 00:00 |
| 1503 | Кафедра журналістики та нових медіа | 4,71 | 12.01.2017 02:00 |
| 194 | Кафедра журналістики та нових медіа | 4.7 | 20.05.2016 00:00 |